دوربین Canon EOS 4000D DSLR جز یکی از بهترین دوربین های عکاسی در دنیا می‌باشد که باتوجه قیمت مناسبی که دارد، طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کرده است. در این مقاله به نقد و بررسی کوتاه دوربین سری 4000D خواهیم پرداخت و نکاتی مهم قبل از خرید دوربین Canon EOS 4000D DSLR را توضیح خواهیم داد.

"دوربین 4000D کانن یک راحل اساسی برای عکاسی ارزان قیمت به شما می دهد" 4000D با قیمتی متوسط رو به پایین کارایی بالایی دارد. به همین دلیل خرید دوربین Canon 4000D انتخاب هوشمندانه ای از سوی منتقدان عنوان می شود. 

"دوربین DSLR 4000D به جای دوربین های قدیمی شرکت Canon طراحی شده" این جایگزین مبتدی؛ انتخاب حرفه ای برای عکاسی با بودجه کم است. این دوربین دارای ویژگی های خاصیََ می باشد که حتی خود کمپانی کانن نیز از دیدن عملکرد این دوربین سوپرایز شده است.

جایگزینی برای دوربین های قدیمی 

کار با دوربین 4000d به قدری آسونه که می توانید به راحتی با آن کار کنید دوربین عکاسی Canon EOS 4000D در یکسری از کشور ها با نام Rebel 17 شناخته می شود

((ساده اما در سطح خود حرفه ای)) برای آماتور ها گزینه ای به صرفه فراهم ساخته است. بازسازی دوربین های از رده خارج قدیمی به دوربین Canon 4000D منتهی شده تا با قیمتی ارزان عکاسی کاملی را به ارمغان آورد.

دوربین کانن EOS 4000D همراه با دوربین 2000D وارد بازار شد. دارا بودن مشخصه هایی در حد یک میان رده گران قیمت اما در یک بدنه پلاستیکی و کوچک قیمت این دوربین را به حداقل کاهش داده است.

فاکتورهایی که می تواند شما را به خرید 4000D ترغیب کند:

سنسور 18 مگاپیکسلی از نوع غیر فول فریم.

 مجهز به پردازنده Digic+ . پشتیبانی از عکاسی پیاپی 3 فریم بر ثانیه ای. 

فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه .

 مجهز به منظره یاب اپتیکال و نمایشگر با قابلیت Live view . 

دارای سیستم کاربردی Wifi

سنسور 

"بسیار شبیه به هم" مطمئنا جمله ای است که شما زمان مقایسه دو دوربین 4000D و 2000D به زبان می آورید

اما با این حال در نظر داشته باشید که دوربین Canon EOS 4000D از سنسور بزرگتری سود می برد اما 2000D پیکسل های بیشتری را درا می باشد

 بین این دو گزینه شما کدام را برمی گزینید؟

سنسور 2000D بیست و چهار مگاپیکسلی است؛ اما سنسور 4000D بزرگ تر است. عامل تاثیر گذار بر روی عکس های شما یقینا سنسور بزرگ تر است.

اما پیکسل های بیشتر چه مزیتی دارد؟

هرچه تعداد پیکسل های دوربین شما بیشتر باشد؛ دست باز تری برای چاپ تصویر خود در اندازه های بزرگ را دارید. عکاسی برای بیلبورد های تبلیغاتی توسط دوربین هایی که پیکسل های بیشتری دارند با کیفیت تر است.

پردازنده سری 4 

در ارتباط با کیفیت عکس های گرفته شده دوربین ، باید به پردازنده دوربین بپردازیم. Canon در طراحی این دوربین از پردازنده سریع Digic 4+ استفاده کرده است.

به لطف این پردازنده تصویر، دوربین 4000D به سیستم فوکوس نسبتا مناسبی مجهز است که سرعت دوربین و قابلیت ردیابی سوژه آن را بهبود بخشیده است. ارائه نتایج با کیفیت و راضی کننده نسبت به قیمت منحصر به فرد این دوربین را به گزینه مناسبی برای خرید تبدیل کرده است. 

نرخ ISO دوربین به لطف پردازنده آن بین عدد 100 تا 6400 قرار گرفته است. ضمنا مد عکاسی پیاپی 3 فریم بر ثانیه ای فراهم شده است تا عکاسان مبتدی به واسطه این دوربین قادر شوند تا از سوژه های در حال حرکت خود تصاویر با کیفیتی بگیرند

سیستم فوکوس 

شاید پیش خودتان فکر کنید 9 نقطه فوکوس 4000D بدردتان نمی خورد، اما باید گفت این تعداد با توجه به قیمت و جایگاه دوربین واقعا عالیست.باید توجه داشت از بین این نقاط تنها نقطه مرکزی از نوع کراس تایپ است. 

سیتسم فوکوس خودکار این دوربین به قابلیت دوست داشتنی و کاربردی Dual Pixel AF مجهز نشده است. این سیستم با سرعت بسیار بالا به صورت اتوماتیک شخص مورد نظر شما را دنبال می کند و فوکوس کشی را انجام می دهد. دوربین Canon EOS 4000D به واسطه AF فوکوس، فیلمبرداری آسانی را به مبتدی ها هدیه می کند.  

ادامه مقاله در صفحه:

 https://max-shop.ir/product/camera/canon-camera/canon-eos-4000d-dslr-camera-body