در چند سال گذشته چاپ روی چوب در بین شرکت های ایرانی جهت افزایش برندینگ و یا بهبود دکوراسیون باعث شده که نمایی بسیار زیبا تر را برای خود ایجاد کنند. اما امروزه از چاپ روی ام دی اف در کارهای دکوراسیون و تبلیغات برای طرح های جدید و مدرن و معرفی شرکت ها ، محصولات و خدمات استفاده می شود.

چاپ روی چوب کاربردهای مختلفی در دکوراسیون داخلی دارد مانند چاپ روی کمد ، بوفه ، تختخواب ، مبلمان چوبی. همچنین چاپ روی پارتیشن های چوبی و دیوارپوش ، جعبه های تزئینی ، بیلبوردها و غرفه های تبلیغاتی ، کپی چوب و 2 مورد دیگر چاپ چوب.

دستگاه چاپ با نمد ضعیف به دلیل رنگ پنجم ، که همان قوطی سفید علاوه بر چوب سفید است ، روی انواع چوب های دیگر به غیر از رنگ سفید ، مانند: چوب راش ، چوب مالچ ، چوب افرا ، چوب گردو و هر چوب دیگری با هر رنگی را می توان به تعداد مورد نیاز چاپ کرد تا زمانی که سطح صاف داشته باشد. بنابراین ، برای این نوع تکثیر و چاپ ، نیازی به تهیه چوب خاصی نیست.

مقدمه ای از چاپ و طراحی روی متریال چوب

امروزه کسب و کارها برای دستیابی به اهداف برندینگ و بازاریابی خود نیاز به یک ساختار یکسان هویت سازمانی و دکوراسیون داخی مطابق با برند خود دارند. چوب و MDF کاربرد وسیعی در دکوراسیون داخلی و همچنین خارجی دارند. امروزه چاپ و طراحی روی متریال چوب در صنعت تبلیغات نمایشگاهی یکی از پر کاربردترین متریال هاست. و مورد پسند همگان قرار گرفته است. از همین رو  چاپ عکس و تصویر روی چوب  هم بخش مهمی از صنعت چاپ است.

چاپ رنگی عکس روی چوب ، تخته ، فیبر و ام دی اف امکان پذیر است ؟

چاپ روی چوب :باید جواب داد بله، به راحتی ! با ورود دستگاه هایی بروز در صنعت چاپ و تبلیغات، نظیر دستگاه چاپ مستقیم روی چوب (فلت بد) دیگر این امکان را داریم تا هر طرح و تصویر دلخواهی را به صورت دیجیتال (تمام رنگی و بدون محدودیت) را روی انواع چوب، تخته، فیبر و ام دی اف چاپ نمائیم.

هزینه چاپ روی چوب 

هزینه چاپ روی انواع چوب در کنار خروجی با کیفیت و متفاوت آن بسیار مناسب است. و نحوه برآورد هزینه را در ادامه توضیح خواهیم داد .

دلایل نیاز به این چاپ چیست ؟
اگر کمی ذهن خود را به گذشته ببریم و سیری در خاطراتمان بکنیم. به یاد خواهیم آورد که از همان گذشته انواع چوب و تخته یکی از پر مصرف ترین ابزار ها در صنعت خانه سازی ، ابزار سازی، دکوراسیون و … بوده است. و به دلیل تنوع در جنس و سایز، قیمت به نسبت پایین، ماندگاری بالا، شرایط ذاتی خود آن نظیر جذب صدا، قابل رنگ آمیزی بودن و …. طرفداران بسیاری داشته و دارد .

چاپ مستقیم و غیرمستقیم روی چوب
      به مرور و با توجه به دگرگونی های همیشگی در سلایق انسان ها و نیاز مردم به تحولات بنیادین در زمینه تبلیغات و … مجریان تبلیغاتی و دکوراسیون به سمت نسل جدید رنگ کاری چوب یعنی چاپ مستقیم روی چوب گرایش پیدا کردند. امکان چاپ چوب ابتدا به صورت غیر مستقیم بود.

چاپ غیر مستقیم روی چوب 
غیر مستقیم یعنی چاپ روی یک متریال نظیر وینیل یا کاغذ لمینیت شده صورت می گرفت. و سپس بر روی چوب یا تخته چسبانده می شد. که این کار معایبی نظیر بلند شدن وینیل (چاپ وینیل) پس از مدت کوتاهی از روی چوب و زمان بر بودن چاپ و چسباندن روی چوب را داشت. به همین دلیل پای دستگاه فلت بد و تکنولوژی چاپ مستقیم به میان آمد. و تحولی بنیادین در صنعت چوب و دکوراسیون چوبی ایجاد کرد .

چه نوع چوب هایی قابلیت چاپ مستقیم دارند ؟
در چاپ مستقیم ، تمام چوب و تخته های صاف و صیقلی قابلیت چاپ را دارند. همانطور که در مقالات گذشته مطالعه نمودید. انواع متریال هایی که قابلیت چاپ مستقیم را دارند به شما معرفی شدند. که چوب، تخنه و فیبر هم جزو همان متریال ها می باشد .

چاپ روی این متریال چه کاربردهایی دارد ؟
جدای از نقش و نگاری که با برش کاری و منبت کاری روی چوب برای ایجاد جذابیت صورت می گیرد، چاپ هم می تواند به خوبی نقش پر رنگی در زیبا تر کردن محیط اطراف شما داشته باشد.

به کمک چاپ شما می توانید :

تمام طرح ها و ایده های ذهن خود را به راحتی و بدون محدودیت روی چوب پیاده کنید.
در ادارات از از قابلیت برای استفاده از لوگو و برند خود روی میز های اداری ، درب های ورودی و … استفاده می شود.
در منازل برای چاپ روی کابینت ، کمد دیواری ، میز نهارخوری ( طرح سنگ ، طرح تابلو ) و … استفاده می شود.
در ابزارسازی برای ثبت برند، درج علائم اندازه گیری و … استفاده می شود.
در ماکت سازی و آموزشگاه ها برای ساخت علائم آموزشی  از تکنولوژی چاپ و طراحی روی انواع چوب استفاده می کنند.

منبع این مقاله:

/چاپ-بر-روی-چوب/https://uvprint.ir