کابل کامپیوتر - لیست قیمت کابل برق کامیپوتر

کابل برق کامپیوتر را با کیفیت اصلی و بهترین قیمت از دی نت خریداری کنید. خرید انواع کابل کامپیوتر با قیمت مناسب.

بسیاری از تکنولوژی ها برای اینکه به یک سیستم وصل شوند نیازمند کابل رابط هستند. چنانچه کابل مورد نظر در دسترس نباشد، ارتباط با سیستم بی معنی خواهد بود. وظیفه اصلی کابل های اتصال، انتقال اطلاعات و یا انرژی از مبدا به مقصد مشخص است. کابل ها به تناسب نیاز و برای موارد مختلف به صورت های گوناگون وجود دارند. ما در ادامه به معرفی انواع کابل صوتی و تصویری و نحوه اتصال آنها می پردازیم.

کابل vga

انواع کابل های اتصال
همانگونه که بیان کردیم کابل های اتصال برای انتقال اطلاعات و یا انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. کابل ها بصورت یک یا چند رشته سیم در کنار هم و به صورت های مختلفی مانند کابل های بافته شده و یا کاملا پیچیده در دسترس هستند. امروزه خرید کابل مطمئن و با کیفیت بالا می‌تواند بسیاری از مشکلات استفاده از کابل قدیمی را برطرف کند. پیشرفت تکنولوژی به گونه‌ای بوده که اکثر کابل های قدیمی برای اتصال به صفحات نمایشگر، اسپیکر و یا چاپگر با تغییراتی روبرو شده اند. به طور مثال با پیشرفت فناوری امروزه کابل های hdmi به جای کابل های نسل قدیم vga برای اتصال به صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل های dvi، hdmi، sata، vga و ide از انواع کابل های مورد استفاده برای اتصال به تجهیزات الکترونیکی می باشند. ما در اینجا به ترتیب برای شما هر کدام از کابل ها را معرفی کرده و به عملکرد آنها خواهیم پرداخت.
کابل hdmi
همانگونه که بیان کردیم کابل های اتصال در انواع مختلف و به تناسب نیاز در دسترس قرار دارند. از پرکاربردترین و پرفروش ترین کابل های اتصال می توان به HDMI اشاره کرد. به واسطه پیشرفت تکنولوژی و تغییر پورت های انتقال داده امروزه استفاده از این نوع کابل اتصال به شدت افزایش یافته است. معنی لغوی این کابل در اصل رابط چند رسانه‌ای است. تقریباً دو دهه پیش و در اوایل سال ۲۰۰۳ این کار برای بالا بردن کیفیت انتقال داده ها و همچنین نمایشگر به بازار عرضه شد. از مزایای استفاده از این نوع کابل می‌توان به انتقال تصاویر با کیفیت بالا، انتقال فایل های تصویری و همچنین صوتی دیجیتال با یک برد و به صورت همزمان و همچنین بالا بردن سرعت انتقال اطلاعات اشاره کرد. این کابل یک سیگنال فشرده نشده را دریافت می کند و در یک خروجی دیگر با بالاترین کیفیت منتشر می کند. کابل hdmi در بسیاری از وسایل و تجهیزات الکترونیکی مانند کامپیوتر، پلی استیشن، تلویزیون و ایکس باکس مورد استفاده قرار می گیرد. دقت کنید برای استفاده از کابل hdmi در این قطعات باید از نوع تایپ a خریداری کنید.

کابل dvi
معمولاً برای اتصال به مانیتورهای ال سی دی از کابل dvi استفاده می شود.

کابل dvi
پیشرفت تکنولوژی موجب شده که انواع کابل های اتصال را در بازار مشاهده کنیم. اگر به کارت گرافیک خود دقت کنید دارای یک پورت آبی رنگ است. این پورت به منظور انتقال سیگنال های آنالوگ در کامپیوتر تعبیه شده است. استفاده از پورت ویدیویی بهترین گزینه جهت نمایشگر های قدیمی است. با این حال با استفاده از کابل dvi می توانید انواع تلویزیون های htc را به کامپیوتر وصل کنید. یکی از قابلیت های کابل dvi انتقال ویدیو با رزولوشن ۱۹۲۰ در hd1200 است. برای اینکه قابلیت دسترسی به تصاویر با رزولوشن بالاتر را داشته باشیم می توانیم از اتصال دوتایی dvi بهره ببریم. یادآور شویم چنانچه قصد داشتید از کابل dvi در دستگاه های با رزولوشن پایین استفاده کنید تعداد پین کابل کاهش پیدا می کند.
کابل اسپیکر
به منظور منبع ارسال و تغذیه صدا یا آمپلی فایر از کابل اسپیکر استفاده می شود. کابل اسپیکر که با دو سر شبیه به هم در بازار وجود دارند با مواد پلاستیکی عایق می شوند. مهمترین خصیصه کابل اسپیکر امپدانس آن است. کارایی کابل نیز از طریق امپدانس آن تعیین می شود. از این کابل می توان برای اتصال گوشی تلفن همراه به یک سیستم پخش صوتی یا ضبط ماشین استفاده کرد. نام دیگر کابل اسپیکر کابل aux است. در بین کابل های اتصال جهت انتقال صدا این نوع کابل بیشترین کاربرد را دارد. از مزایای این کابل می‌توان به استفاده در انواع سیستم های صوتی مانند گوشی تلفن همراه، سینمای خانگی، کامپیوتر، اسپیکر ها و سایر قطعات پخش کننده صوتی اشاره کرد.

کابل اسپیکر

کابل افزایش طول
یکی از مشکلات کابل های اتصال، کوتاه بودن آن ها است. امروزه با ظهور کابل افزایش طول به راحتی می توانیم ورودی و خروجی را از فواصل دور به همدیگر وصل کنیم. استفاده از کابل های افزایش طول برای مواردی چون دسته کنسول بازی، شارژر موبایل، قطعات کامپیوتر، دستگاه کارت خوان و سایر دستگاه الکترونیکی مفید است. نام دیگر کابل افزایش طول را کابل بین راهی پورت می گویند.
کابل سریال و پارالل
کابل سریال می‌تواند یک بیت داده را در هر لحظه برای ما انتقال دهد. استفاده از این کابل در قطعات کامپیوتر نظیر موس و مودم کاربرد فراوانی دارد. کابل پارالل یا پورت موازی نیز یکی از پورت های کامپیوتر است. این نوع پورت در پشت کیس کامپیوتر قرار گرفته و با ۲۵ پین از نوع کانکتور می‌باشد. کابل موازی یا پارالل می‌تواند ۸ داده را به صورت همزمان برای ما انتقال دهد. این کابل بیشتر در پرینتر استفاده می شود. چنانچه شما اطلاعات را از کامپیوتر خود به یک پرینتر می فرستید به این معنی است که ۸ بیت داده را به صورت موازی انتقال داده اید. کابل پارالل توانایی انتقال ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوبایت اطلاعات را به صورت همزمان و در یک ثانیه دارد.
کابل برق
تمام دستگاه الکترونیکی و قطعات متصل به کامپیوتر نیاز به کابل برق برای مداری جریان الکتریکی خود دارند. دستگاه هایی مانند چاپگر، سیستم های صوتی، مانیتور و همچنین تجهیزات پزشکی هر کدام از کابل برق استفاده می کنند. در حالت کلی از کابل برق برای راه انداختن جریان برق در سیستم مورد نظر استفاده می شود. به هنگام خرید کابل برق به کیفیت آن دقت فراوان کنید. استفاده از کابل پاور با کیفیت بالا می‌تواند ولتاژ را کم کرده و تنظیم جریان را به خوبی انجام دهد.
آداپتور برق
اگر قصد دارید به مکانی سفر کنیم که برق آن dc است نیاز به یک آداپتور برای تبدیل برق مصرفی داریم. این آداپتور کنترل جریان برق را از ac به dc به خوبی انجام می دهد. آداپتور برق دارای انواع مختلفی مانند بین راهی، دیواری و یا آداپتور پاور است.

کابل hdmi

کابل ایکس باکس

یکی از کابل های اتصال که کاربرد فراوانی خصوصاً در بین جوانان و نوجوانان دارد کابل ایکس باکس است. تمام شدن زود هنگام شارژ دسته های کنسول های بازی xbox این مهم را می طلبد که با استفاده از یک کابل شارژ به سرعت آنها را شارژ کنیم. هنگام خرید کابل شارژ دسته ایکس باکس این نکات را مد نظر داشته باشید که کابل اصلی بوده و همینطور طول آن مناسب برای بازی و شارژ کردن باشد. از کابل ایکس باکس برای ایجاد اتصال و همچنین تست برد سرچ آن استفاده می شود. با خرید کابل ایکس باکس 2 متری می‌توانید علاوه بر شارژ کردن دسته خود به طور همزمان مشغول به بازی کردن شوید.

منبع: https://cutt.ly/vcfHe6E